Historien om OK-Klubberne

I forbindelse med OK-fondens 40 års jubilæum er der i 2009 udgivet en jubilæumsbog med titlen

LIVET SKAL LEVES – HELE LIVET.

Jubilæumsbogen er skrevet af mag. scient. og journalist Max Pedersen, der beskriver hele udviklingen af OK-organisationen fra den spæde begyndelse i 1969 i et tidligere ismejeri på Frederiksberg til dagens landsomfattende ældreorganisation med for tiden omkring 9.000 medlemmer spredt i 41 klubber rundt i det meste af Danmark.

Bogen giver over sine 175 sider mange tankevækkende, interessante og åbenhjertige beskrivelser af de mange konkrete hændelser og problemer, som initiativtagerne til OK-organisationen, Arne Ginge og hans tro samarbejdspartner, Thea Brank, måtte kæmpe med og mod, inden det hele udkrystalliserede sig i den i dag kendte og anerkendte ældreorganisation.

Jubilæumsbogen giver naturligvis også en indgående beskrivelse af OK-fonden, der i dag beskæftiger godt 1.100 medarbejdere, som varetager drift og byggeadministration m.v. i forbindelse med i alt 14 plejehjem og -centre rundt omkring i landet.

Interesserede kan så længe oplag haves rekvirere et eksemplar af jubilæumsbogen ved henvendelse til OK-fonden - tlf. 33 85 45 01. E-mail:
ctn@ok-fonden.dk